Sabtu, 23 Januari 2010

UNDILAH SAYA-CALON FSSK


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca setia blog saya.Alhamdulillah hari ini merupakan hari ke-2 saya memikul tanggungjawab sebagai calon yang akan bertanding dalam pilihan raya kampus sesi 09/10. Ya, walaupun saya belum dikatakan berjaya memikul tanggungjawab sebagai ahli kabinet baru MPP, berat saya katakan, prosess menjadi calon juga adalah satu tanggungjawab yang berat! Hal ini kerana, di sinilah medan kita menabur manifesto, membina keyakinan orang lain terhadap kita, dan ke arah bersedia menerima tanggungjawab yang lebih besar nanti iaitu ahli kabinet MPP yang akan melaksanakan janji2 itu, yang mewakili ribuan suara Mahasiswa UPSI, mahasiswa pendidik yang bakal mendidik jiwa-jiwa yang dahagakan ilmu.

Benarlah kata2 seorang guru, menjadi calon ibarat suatu perniagaan. Kita menjual harapan kepada mahasiswa mahasiswi, dan mereka mengharapkan kepuasan daripada kita. Walaupun kita bukanlah manusia yang sempurna untuk memberikan kepuasan kepada semua pihak, namun sedikit roh tanggungjawab, menuntut kita untuk MESTI melakukannya.

Inilah pengalaman berharga buat saya dan anda semua!

Undilah saya , wakil suara anda :

Noranoo Bt Arifin
Pendidikan Islam Semester 4
Calon Fakulti FSSK

~Mahasiswa Pendidik Pemangkin Keintelektualan~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails